תיאוריה, אפודים וביטוח: הצעת המשטרה לרוכבי אופניים חשמליים

    בנצי לייזרוביץ No Comments on תיאוריה, אפודים וביטוח: הצעת המשטרה לרוכבי אופניים חשמליים

    ראש מחלקת התנועה במשטרת ישראל שוחח עם כתבים ופרש את תכנית המשטרה להגנה על רוכבי האופניים החשמליים וסביבתם אך סייג: "המחשבה שרק המשטרה תתן אכיפה זה לא מושלם. איפה ההורים בעניין הזה? נותנים לילדיהם לנסוע ללא תדרוך ובטיחות?"

    תמונת אילוסטרציה צילום: דוברות מד"א
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ניצב משנה נועם בגיינסקי, ראש מחלקת התנועה, שוחח עם כתבי המשטרה בנוגע לאופניים חשמליים ולשיח העולה סביב הסכנה בכלי הדו גלגלי הממונע. "אנו שמחים על הודעת משרד התחבורה על אכיפה בנושא אופניים חשמליים. יש יוזמות שלנו ויש יוזמות נוספות בנושא האכיפה עם משרד הבט"פ ומשרד התעשיה ומשרד התחבורה", אמר.

    לדבריו: "חשוב לזכור, אופניים חשמליים הם רכב על פי פקודת התעבורה. התופעה של השימוש באופניים חשמליים היא רבה. אופניים חשמליים הוא כלי מאד מסוכן ומי שרוכב מתחת לגיל 16 עליהם, עושה זאת באופן שאיננו חוקי. כשילד מתחת לגיל 16 רוכב על זה, זה הרבה יותר מסוכן כי האבחנה התעבורתית שלו, לא קיימת בכלל. לא חוקי תנועה ולא תמרורים".

    ניצב משנה בגיינסקי הוסיף ואמר: "אנו רואים רוכבי אופניים שמשתמשים בסלולר, באוזניות ומנותקים מהסביבה. הרכבה עליהם – אסורה בחוק. השיפורים שנעשים באופניים חשמליים להגביר את המהירות מוכיח שהמשתמשים לא מודעים לסכנות של הכלי הזה. יש לנו מיקוד בכבישים רבים שמוכיחים את עצמם. המשטרה תמשיך לאכוף עם פקחי הרשויות המקומיות. אכיפה לא תתן מענה מושלם לתופעה הזו. יש גידול של 60% בדוחות לרוכבי האופניים החשמליים לעומת אשתקד. השנה רשמנו 17,000 דוחות".

    לסיום אמר: "המחשבה שרק המשטרה תתן אכיפה זה לא מושלם. איפה ההורים בעניין הזה? נותנים לילדיהם לנסוע ללא תדרוך, ללא בטיחות. יש לא מעט גופים שצריכים לשלב ידיים בנושא הזה. הסברה, אכיפה כנגד אלו שמוכרים את האופניים החשמליים או כנגד אלו שמתגברים את המהירות. יש הרבה הצעות לייעל: לחייב תיאוריה, אפודים זוהרים לרוכבים, רישום מלא של רוכבי האופניים ולחייבם בביטוח, הדרכה כתנאי לקבל רישיון לנסיעה באופניים חשמליים, חיוב לבישת קסדה מלאה ולא חצי כמו היום ועוד", אמר.



    0 תגובות